Željko Miličević (46) iz Beograda već pune četiri godine pravi jedinstven proizvod - rakiju u kesici, koju, osim što je plasira na domaće tržište, izvozi i u Evropsku uniju.
Naime, Željko, koji je porijeklom iz Dvora na Uni, kod Novog Grada, proizvodi šest vrsta rakije, koje stavlja u kesice - dunju, šljivu, kajsiju, viljamovku, travaricu i medovaču.
"Ideja je bila da se naše rakije prodaju u marketima, kladionicama, restoranima, kioscima. Uvek bi u ponudi bilo šest ukusa, za koje se koristi specijalna triplex ambalaža, koja služi za pakovanje hrane. Svako koristi neki drugi ukus, neko voli šljivu, neko dunju, neko medovaču, lepši pol najviše travaricu, tako da je to nekako kompletnija ponuda nego što su prije imali marketi, na primjer u Beogradu", priča za "Nezavisne" Željko Miličević.
Njegov "Voćnjak Ž" i ovi jedinstveni proizvodi su osvojili mnogobrojne nagrade, među kojima je šest zlatnih medalja na Internacionalnom festivalu rakije, koji su održani u julu prošle godine u Žitištu.
"Naša šljiva jedina ima geografsku oznaku na Balkanu. Rakija je ipak najjači srpski brend i naše podneblje diktira kvalitet rakije. To je samo trebalo lepo upakovati i prezentovati i domaćem i zapadnom tržištu. Pakovanja su od 0,03 litra, odnosno jedna kesica - jedna čašica, a u komercijalnoj ponudi imamo i 24 kesice od 0,72 litra. Mi savjetujemo kupce da uzimaju šest različitih komercijalnih kutija, i to jednu transportnu kutiju, tako da svako prodajno mjesto ima šest naših ukusa na raspolaganju i da bude veći izbor", naglasio je Miličević.
Kako kaže, cijena rakije u kesici je od 40 do 60 centi.
Ono što je njemu najveća želja, jeste da se rakija u kesici plasira na tržište Republike Srpske.
"Već pregovaramo s nekoliko kompanija kako bi se naša rakija u kesici mogla distribuirati i na tržište Republike Srpske i nadam se da bi se to uskoro moglo desiti. Dosta se ljudi javilo i tu je potrebno napraviti ugovor o saradnji i distributeru. Sve rakije su atestirane, uredne i nemaju nikakvih dodataka", kazao je Miličević.
Prema njegovim riječima, u proizvodnji rakije je najbitnije da se očuva isti kvalitet, odnosno kontinuitet i kvalitet, jer rakija uvijek mora biti ista, te podložna svim zakonima i atestima, onako kako je napisano na deklaraciji proizvoda.
"Naša vizija prodaje su svi, od prodavnica, malih marketa, kladionica, benzinskih pumpi, restorana, svi koji mogu da prodaju, odnosno koji su registrovani za prodaju alkohola. Zovu me ljudi iz celog svijeta za rakiju, iz Danske, iz Čikaga iz SAD, a dobijao sam pozive iz nekih arapskih zemalja kako bismo tamo distribuirali naš proizvod. Ono što je takođe bitno jeste da je ova naša rakija zbog specifičnog izgleda veoma interesantna i neretko je ljudi poklanjaju", naveo je Miličević.